The Stocks Forecaster - חזאי המניות

שלום שמי ערן נעים, סוחר מניות ומט"ח צעיר.
בבלוג אפרסם טריידים שלי וגם סקירות ורעיונות למניות מעניינות למסחר ואתעד את הדרך שלי להצלחה בתור סוחר.
אפרט בכל טרייד גם את השיקולים הטכניים והמנטליים על מנת להשתפר וללמוד על
עצמי יותר ויותר.

מוזמנים גם לקבוצה בפייסבוק:


בהצלחה !

Sunday, March 2, 2014

הקשר בין הסוחר לדייג




העבודה של הסוחר דומה מאוד לעבודתו של הדייג.
הדייג לפני תחילת עבודתו יודע קודם כל יודע איפה הכי כדאי לו ללכת בכלל לדוג - האם בדרום הארץ, בצפון או בכלל בכינרת ממש כמו שכל סוחר יודע איפה עדיף לו לסחור ולאיזה שוק הוא מתחבר יותר - אמריקה (S.P.500)בארץ (TA25), במניות/מט"ח.
כמו כן, לדייג צריך להיות את הכלים הנכונים - כמו חכה טובה,סירה איכותית ,רשת גדולה וכולי ממש כמו שכל סוחר זקוק למחשב חזק, תוכנת מסחר נוחה וברוקר טוב בעל עמלות וספריידים נמוכים. 
הדייג צריך גם ידע טכני- איך להפעיל את הסירה, לזרוק את הרשת/החכה בצורה נכונה וכולי כמו שהסוחר צריך לדעת ניתוח טכני- מהם נרות יפניים, קווי מגמהת תמיכה והתנגדות וכולי.

הדייג גם צריך ידע כללי על הים/הרוחות/הזרמים ומשפחות הדגים השונים וגם לדעת באילו חודשים זה הזמן הטוב ביותר לצאת לים, באיזה חודשים לבזבז פחות זמן במים אלא יותר בהכנות וטיפול בציוד או לפנות זמן למשפחה ודברים אחרים, הוא גם יודע שיש ימים מסוכנים שבהם עדיף לשבת בבית ולא לעשות כלום ממש כמו שבשוק יש ימים בלי אפשרויות/חוסר וודאות, ותנודתיות השואפת לאפס שבהם עדיף לא לסחור וגם חודשי החגים שבהם רוב הסוחרים הגדולים נמצאים בחופשות ומחזורי המסחר יורדים משמעותית.

ברגע שלדייג יש את כל הכלים הנכונים והוא יודע איך ומתי להפעיל אותם ומתי עדיף שלא הוא יכול לצאת לים אבל כמובן עם הגנה כמו גלגלי הצלה/סירת גומי, זיקוקי דינור וכלי קשר טובים במקרה שהוא יקלע לצרה וכמובן לדעת איך להשתמש בהם - ממש כמו שהסוחר צריך לדעת מהו סטופ וניהול סיכונים נכון.

המטרה הבאה של הדייג היא פשוט לזרוק את החכה או אצלנו הסוחרים למתוח את קווי ה-Pivot הנכונים/לסמן את אזורי ההיצע והביקוש ופשוט להמתין ולהמתין (דבר הדורש המון סבלנות ומשמעת עצמית) כמו לא להיכנס סתם לטריידים כי ישבתם כבר 4 שעות ברצף בלי לעשות כלום, ולחכות להגעה של הטרף אל הפיתיון - או של המחיר אל אזור העניין ורק ברגע של גילוי חולשה - לפעול ולמשוך אליכם את הפתיון או את הכסף !

דבר אחרון לסוף- הדייג המנוסה כמו הסוחר יודע שלא בכל יום הוא ימצא טרף ויש ימים שבהם הוא יחזור בידיים ריקות ואפילו מופסד(דלק/פתיונות מול עמלות/טריידים מופסדים) ולכן הוא לא נותן לזה להשפיע עליו מנטלית וכל יום הוא מתחיל בראש נקי בלי מחשבות סתמיות על דברים שלא בשליטתו. 

מקווה שעשיתי עבורכם השוואה טובה :) בהצלחה במסחר... ערן נעים.

No comments:

Post a Comment